Youtube video games - balkanski youtuber

Sunday, August 19, 2012

Stronghold 3


Priznajte – oduvijek ste željeli izgraditi svoju verziju Camelota te nad svojim pukom vladati čvrstom muškom rukom. No budite realni – taj se san nikada neće ostvariti ako ne odigrate Minecraft… ne ček, zajeb – ako ne odigrate Stronghold. I to po mogućnosti novi nastavak koji nam stiže uskoro.
Stronghold 3
Osobno nisam fan strateških igara, no vjerovat ćete mi na riječ da mi je originalni Stronghold iz 2001. godine jedan od dražih PC naslova kojega i danas vrlo rado zaigram. Naravno da vas nije briga za moje preferencije, no poanta je ta da je Stronghold svojim tematikom i izvođenjem pristupačan i primamljiv čak i korisnicima kojima je RTS žanr odbojan. To se inače ne može reći za mnogo strateških igara, pa ovim uvodom valjda pokušavam dočarati nekakvu atmosferu koja će bez dosadnog ponavljanja povijesti ovog serijala stvoriti sliku o simulaciji gradnje dvorca voljenoj od strane ljubitelja žanra, ali i običnih smrtnika. Ne znam hoću li u tome uspjeti, no red je da kroz sljedeće retke najavim Stronghold 3, a o svemu ostalom brinut ćemo "u hodu".

… NISU SE MAKNULI DALJE OD POČETKA

Nakon niza neuspješnih nastavaka i spin-offa, Stronghold se u trećem dijelu vraća osnovnom konceptu koji je prije deset godina proslavio original. Moglo bi se reći da se serijal u deset godina nije maknuo dalje od početka, ali razvojni tim Firefly Studios ističe kako su im čak i neuspjesi kroz Stronghold 2 te Stronghold Legends pomogli da u trećem dijelu pogode zlatnu sredinu između kvalitete i kvantitete gameplay elemenata. Novu igru stoga opisuju kao nastavak s kojim znaju što rade, a mi se nadamo da je uistinu tako. No na stranu apstraktna obećanja, što nam to konkretno donosi Stronghold 3?
Stronghold 3

Stronghold 3 screenshot galerija

U odnosu na prethodnika, igra je pojednostavljena. Iako to možda zvuči kao loša stvar za jedan RTS, u slučaju Strongholda, situacija je potpuno suprotna. Bespotrebno komplicirani sustav kriminala iz drugog dijela je izbačen, a općenite restrikcije kod postavljanja objekata su znatno smanjene. Kad smo već kod objekata, broj zgrada i popratnih dodataka je povećan, no ne bi trebao narušiti fluidnu funkcionalnost igre. A ono što će ju učiniti atraktivnijom su naizgled sitni, ali značajni noviteti na polju fizike i prezentacije.

Naime, igra koristi fizikalni model gamerima poznat pod imenom Havok, a to se očituje na raznim zamkama i nekonvencionalnom oružju. Primjerice, ukoliko neprijateljsku opsadu pokušavate onesposobiti bacanjem kotrljajućih klada, u obzir valja uzeti teren po kojemu će one proći – ako se bacaju po brdovitom terenu s puno manjih brežuljaka, vjerojatnost je da klade neće ići planiranom putanjom već će eventualno odskočiti i skrenuti s puta. No s druge strane, ako analizirate okoliš, fiziku možete okrenuti u svoju korist. Dakako, Havok će djelovati i na ostale elemente igre. Primjerice, urušavanje zidina sada će sada će donositi posljedice onima koji se nađu u blizini događaja. Drugim riječima, zidovi više neće postupno nestajati dok se ruše.
Stronghold 3
Stronghold 3 screenshot galerija

IĐE TRULO GOVEDO

Fizikalni model omogućit će i atraktivniju igru. Developer tako ističe da ćemo viđati zanimljive scene poput padanja strijelaca sa visokih zidina dvorca ili brutalno širenje vatrene stihije po šumovitom području, a mi jedva čekamo lansirati koju kravicu putem katapulta uz legendarni povik "Here comes Bessie!" ili pak "Hope they like beef!". Da stvari budu bolje, nećemo lansirati samo jadne kravice, životinjski arsenal sada će biti raznovrsniji pa ćemo bacati svinje, koze i koješta. Razlika? Pa, ostaje nam za vidjeti kada igra izađe.

Utjecaj na sam gameplay imat će i grafika. Pitate se kako? Pa, Vision Engine (korišten u nedavnim naslovima Settlers 7 i Gothic 4) u stanju je prikazati različita vremenska razdoblja i uvjete. Iako to i dalje zvuči kao kozmetički segment, tama u noćnim misijama poslužit će kao svojevrsni "fog of war" pa tako pri obrani svoje utvrde nećete uvijek znati s koje vam strane protivnik dolazi. Međutim, baš kao i fiziku, taj element možete koristiti kao prednost nad neprijateljem, što će zahtijevati malo više mozganja, taktiziranja i maštovitosti. Mi se posebno veselimo istome kod obračuna preko mreže, tim više što će igra koristiti Steamov matchmaking sustav.

Stronghold 3 screenshot galerija

Stronghold 3I tako dođosmo do pozicije u tekstu kada smo presušili s novim informacijama o Strongholdu 3. Vrijeme je stoga da zaokružimo ovu najavu nekom mudrom mišlju. A kako svu mudrost čuvamo za 2011. godinu i strateško pozicioniranje svoje neosvojive utvrde, odnosno podlu invaziju na mrskog nam neprijatelja; nećemo previše pametovati. Na Stronghold 3 svakako treba pripaziti. Teško je reći može li nas igra iznenaditi jer su se trendovi kod RTS igara u međuvremenu promijenili. No ukoliko još uvijek pronalazite zadovoljstvo u čitavom nizu akcija koje vode do izgradnje dvorca, vjerojatnost je da se nadate najboljem. Zato ćemo najavu i završiti u pozitivnom tonu – s nadom da će nas Stronghold 3 sljedeće godine podsjetiti na kvalitetno vrijeme koje smo utukli originalom.

Ako ste i sami fanovi Strongholda, ili ste uvjereni da ćete to ovom igrom postati, obligatorni ste dati ocjenu i komentar. Ne šalimo se. Inače vam katapultiramo mrtvo tele kroz prozor.

No comments: