Youtube video games - balkanski youtuber

Tuesday, August 14, 2012

Counter Strike opos igre


Counter Strike 1.6



Counter Strike je video igra koju ako niste igrali sigurno ste čuli za nju. Spada u FPS (first-person shooter, pucačina iz prvog lica) video igre u kojoj igrač sve posmatra iz perspektive glavnog lika. Counter Strike mnogi smatraju najboljom napravljenom FPS igrom ikada. Najpopularnija verzija je 1.6, izdata je 15.09.2003. naravno za današnje uslove ima lošu grafiku, ali i pored toga danas je jedna od najpopularnijih igrica koje se igraju online.



Kako igrati CS1.6 online

Ovu video igru možete skinuti ovde, nakon instalacije, kada pokrenete video igru kliknite Find Servers, zatim Favorites, pa Add a Server, tu trebate da unesete IP servera gde želite da igrate (npr. cs.maksnet.net ili 188.120.112.30:27015) spisak servera možete da nađete ovde. Kada unesete IP servera klikinte Add this address to favorites. Kada ubacite vaše omiljene servere, sledeći put kada pokrenute igicu idite na Find Servers, Favorites i kliknite dva puta na naziv servera na kome želite da igrate. Kada krenete da igrate, ako ste početnik nemojte da se razočarate ukoliko u početku budete među lošijim igračima na serveru, imajte uvek na umu da postoje ljudi koji igraju nekoliko godina, koji igraju svaki dan po nekoliko sati.
Tema igre
slikaCS

Tema igre

je borba između dva tima: terorista i antiterorista (policajaca), uvek na prostorno ograničenom terenu i u ograničenom vremenskom intervalu (oko 2 minuta). Vi pre početka igranja birate tim. Originalni scenariji misija mogu biti: bombaški napad (teroristi trebaju da postave bombu C4, ovaj tip igre je najpopularniji na online serverima), spasavanje talaca(policajci trebaju da sačuvaju taoce od terorista), i sprečavanje ubistva veoma važne osobe (engl. Very Important Person, VIP).
Igrački interfejs.

Elementi igračkog interfejsa.

Najveća površina upravljačkog interfejsa je dodeljena slobodnom pogledu igrača. Na njoj ipak postoje i površine na kojima se prikazuju za igrača bitni podaci. Objašnjenja slede redom po numeracijama na slici:


igracki interfejs cs1.Indikatori života i oklopa (pancira) igrača. Obično se oba kreću u rasponu 0 - 100.
2.Indikator vremena je ciframa izraženo vreme do završetka misije. Prva cifra označava preostale minute a druge dve preostale sekunde.
3.Dva reda, od kojih se u prvom nalazi novac kojeg igrač poseduje, a u drugom broj metaka u šaržeru i van šaržera, koji igraču stoje na raspolaganju. Maksimalna svota novca koju igrač može da ima je 16.000 dolara, a druga dva broja su određena tipom oružja i dozvoljenom količinom dotične municije.
4.Centralni krstić (nišan), zajedno sa indikatorom imena onoga u koga je isti uperen. Prikazivanje imena se preko podešavanja igre može premestiti u donji levi ugao ekrana.
5.Indikatori mesta i alata za demontiranje bombe. Ovde igraču biva prikazivano kad je u zoni za kupovinu oružja, za spasavanje taoca ili postavljanje bombe. Ukoliko igrač poseduje alat za demontiranje bombe ili bombu, odgovarajuća oznaka će takođe biti pokazana.
6.Poruke pripadnika tima.
7.Radar, koji prikazuje raspored pripadnika tima. Veoma koristan alat u igri koji malo igrača koristi, npr. vidite da je Vaš saigrač ubijen i zahvaljujući radaru možete da pretpostavite gde je otprilike protivnik.
8.Indikator posedovanja / korišćenja lampe. U podešavanjima igre se može naznačiti da li ovaj alat treba ili ne treba da bude dostupan.






Counter-Strike: Source


Counter-Strike (енгл. противнапад, такође CS) је тактичка видео игра, реализована као модификација игре Half-Life. Аутори првих верзија игре су били Мин Ли (Minh Le) и Џес Клиф (Jess Cliffe) чија је идеја била да направе игру у којој су доступна оружја из стварног света. Ова игра је касније доживела и своја нова издања: Counter-Strike: Condition Zero (2004) и Counter-Strike: Source (2004), Counter-Strike: Anthology за PC и Counter-Strike за Xbox.

Игра

Тема игре је борба између два тима: терориста и антитерориста, увек на просторно ограниченом терену и у ограниченом временском интервалу. Оригинални сценарији мисија могу бити бомбашки напад, спасавање талаца, и спречавање убиства веома важне особе (енгл. Very Important Person, VIP). Због проширивости игре, могућношћу прављења нових мапа, данас постоји много других сценарија и мапа, које се нису испоручивале у оригиналном пакету. Алат за ово је Valve Hammer Editor.

Врсте мисија


У свакој мисији постоји један или више задатака који се постављају пред сваки од два тима. Испуњавање једног од ових задатака значи победу за тим који га је испунио.

Бомбашки напад
Бомба у рукама терористе

Терористички тим поседује бомбу којом треба разорити једно од означених места на терену. Време потребно за постављање бомбе је 3 секунде, а иста ће експлодирати 35 секунди након постављања уколико није демонтирана. Сваки припадник антитерористичког тима може да демонтира бомбу са или без алата. Разлика је у времену демонтирања које износи 5 односно 10 секунди. Мапе овог типа игре обично имају префикс de_, од енгл. defuse, демонтирати.

Задаци терориста:
* Успешно постављање и детонирање бомбе на једној од означених локација
* Неутралисање тима антитерориста

Задаци антитерориста:

* Успешно демонтирање постављене бомбе
* Неутралисање тима терориста пре постављања бомбе

У случају истека времена пре остварења иједног задатка побеђују терористи.

Бомба

Бомба је комад експлозива C4, повезан са иницијатором експлозије који је контролисан електронским часовником. По уносу пет цифара, које не бира играч, електронски часовник почиње да одбројава и у наредних 35 секунди се експлозија може спречити само демонтирањем бомбе.

Спасавање талаца
Модел научника из игре Half-Life се користи као модел таоца у CS

Терористи држе известан број талаца, најчешће у затвореном простору. Задатак антитерориста је да таоце проналазе и спроводе их до зона означених са зона за спасавање талаца (енгл. hostage rescue zone). Талац је спашен уколико бива доведен до овакве зоне. Игра овде прави разлику између две акције антитерориста према таоцима. Прва је покушај спасавања таоца, тј. његово проналажење и позив да га талац прати. Први антитерориста који ово са неким таоцем постигне за овај чин добија 150 долара. За спасавање таоца се добија 1000 долара. Мапе овог типа игре обично имају префикс cs_.

Уколико неки од таоца бива убијен, извршиоцу се са рачуна одузима свота од 2250 долара. Уколико нема толико новца на рачуну, рачун бива постављен на нулу.

Задаци терориста:

* Задржавање талаца ван зоне спасавања до истека времена
* Неутралисање тима антитерориста пре спасавања свих талаца

Задаци антитерориста:

* Неутралисање тима терориста
* Спасавање свих живих талаца

У случају истека времена пре остварења иједног задатка побеђују терористи.

Убиство
ВИП

Један од припадника антитерористичког тима је означен као веома важна особа (енгл. Very Important Person). Ова особа носи двоструки панцир, а једино доступно оружје су му један Heckler & Koch USP .45 са 36 метака, и борбени нож. Овај лик не може да купује ни муницију ни оружје, нити да користи друго пронађено оружје. Мапе овог типа игре обично имају префикс as_, од енгл. Assassination, убиство.

Задаци терориста:

* Елиминисање VIP особе

Задаци антитерориста:

* Неутралисање тима терориста
* VIP особа успешно (жива) стиже до означене локације

У случају истека времена пре остварења иједног задатка побеђују терористи.

Друге

* Борба снајперима је врста мисије где је у борби дозвољено користити искључиво AWP снајпер. Терен за игру обично подсећа на арену, а префикс ових мапа је обично awp_.
* Frag Yard или Fight Yard или Frenzy maps, су такође мали терени најчешће облика арене. Два тима се појављују на супротним/међусобно симетричним деловима мапе, подједнако удаљеним од једног централног дела, где оружје стоји или се може купити. Да би се победио противнички тим, мора се користити то оружје. Ове мапе обично имају префикс fy_.
* Мапе сурфовања су мапе где играчи користе своје манервабилне способности да би сурфовали по специјалним нагибима. Ове мапе обично имају затвор у кога сви недовољно искусни падају. Играчи који изађу на крај са свим препрекама имају привилегију да ликвидирају све друге у затвору. Ове мапе обично имају префикс surf_.
* Екстремно пењање је тип мапе која није тактичка игра. Циљ је наћи пут ка врху високих грађевина кроз серије компликованих скокова. На врху грађевине је обично дугме које индицира колико је рекордеру требало да се попне. Оно је истакнуто тако да сви играчи могу да виде.

Модели доступни у игри

У игри је доступно по четри модела за сваки тим.

Терористи:

* Phoenix Connexion
* L337 Krew
* Arctic Avengers
* Guerilla Warfare

Антитерористи:

* US Seal Team 6 (DEVGRU)
* German GSG-9
* SAS (од енгл. UK Special Air Service)
* GIGN (од фр. Groupe d'intervention de la gendarmerie nationale)

Играчки интерфејс
Елементи играчког интерфејса.

Највећа површина управљачког интерфејса је додељена слободном погледу играча. На њој ипак постоје и површине на којима се приказују за играча битни подаци. Објашњења следе редом по нумерацијама на слици десно:

1. Индикатори живота и оклопа (панцира) играча. Обично се оба крећу у распону 0 - 100, а изузетак је ВИП коме је друга вредност на почетку мисије 200.
2. Индикатор времена је цифрама изражено време до завршетка мисије. Прва цифра означава преостале минуте а друге две преостале секунде.
3. Два реда, од којих се у првом налази новац којег играч поседује, а у другом број метака у шаржеру и ван шаржера, који играчу стоје на располагању. Максимална свота новца коју играч може да има је 16.000 долара, а друга два броја су одређена типом оружја и дозвољеном количином дотичне муниције.
4. Централни крстић (нишан), заједно са индикатором имена онога у кога је исти уперен. Приказивање имена се преко подешавања игре може преместити у доњи леви угао екрана.
5. Индикатори места и алата за демонтирање бомбе. Овде играчу бива приказивано кад је у зони за куповину оружја, за спасавање таоца или постављање бомбе. Уколико играч поседује алат за демонтирање бомбе или бомбу, одговарајућа ознака ће такође бити показана.
6. Поруке припадника тима.
7. Приказ распореда припадника тима као и индикатор позиција пуцњаве. Користан за оријентацију, пошто играч заправо и не може да чује све као што би то чуо специјални полицајац на терену.
8. Индикатор поседовања / коришћења лампе. У подешавањима игре се може назначити да ли овај алат треба или не треба да буде доступан.
Значајније опције игре

Friendly fire

Укључивањем опције Friendly fire се омогућава играчима да рањавају припаднике свог тима, свесно или несвесно и са или без намере. Ово омогућава реалнију игру јер ова појава јесте један од проблема на сваком бојном пољу.

Кад је ова опција искључена, играч не може да рањава припаднике свог тима тј. меци, бомбе итд. немају ефекта над њима.





Counter Strike: Global Offensive Beta



Prošlo je više od pola decenije kako autor ovog teksta nije aktivan CS igrač, što možda zvuči kao da je propustio mnogo toga. Zapravo, istina je da nije propustio ništa, jer su još tada bile aktuelne CS igre koje se igraju i danas - CS 1.5, odnosno CS 1.6. Ovaj mega popularan dinosaurus mod za originalni Half Life je nakon 12 godina i dalje sinonim za najbolje CS iskustvo i pored osvežene CS Source verzije, koja se iz nekog razloga nije primila kod igrača, barem ne kod mnogih. 

 utisci  

Da li je Global Offensive ono što su “kanteraši“ čekali? Hmm…jedna osoba svakako ne može da donese konačan sud, naročito ne ako je ista penzionisani igrač i svakako ne na osnovu nedovršene i (sadržajno) osakaćene verzije. Ipak, imali smo tu sreću da se dokopamo beta ključa i odigramo koju partiju, pa najmanje što možemo da uradimo je da vam prenesemo utiske. 


Nakon pokretanja igre dočekao nas je trom, konzolaški meni sa krupnim slovima i siromašnim izborom opcija za podešavanje grafike, ali (na svu sreću) sa standardnim setom opcija za podešavanje kontrola i “tvikovanje” iskustva (sa jednim malim, ali važnim izuzetkom o kome ćemo nešto kasnije). Interesantno je da se u opcijama nalaze (Motion) Controller stavke koje su zaključane u ovoj verziji. Od modova tu je samo Quick Match opcija koja nas uvek baca u 5 vs 5 “plant and defuse” mečeve sa botovima ili, ako imamo sreće, sa par botova i par igrača. Treba imati u vidu da se Quick Match oslanja, odnosno pronalazi mečeve na osnovu download lokacije koja je aktivna u Steam podešavanjima, a ne na bazi (lokacije) IP adrese igrača. Ovo je jedini način da igrate sa drugim igračima i to samo Dust u Casual modu, iako beta dolazi i sa Dust 2 mapom. Kao što ime nagoveštava, Casual mod pruža nešto arkadnije iskustvo, pa tako mečeve počinjete opremljeni pancirnom opremom, sa više keša, isključenom frendly fire opcijom i sa ne previše izazovnim botovima.
 
Tako smo Dust 2 mogli da probamo samo u lokalu, što znači da smo bili prinuđeni da je igramo isključivo sa botovima. Ovo je bila prilika da se oprobamo u Competitive modu koji pruža pravo CS iskustvo (manje keša, smrtonosni botovi, uključen frendly fire). Same mape su pretrpele do sad najveće izmene koje su gotovo isključivo kozmetičke prirode. Arhitektura Dust 2 mape je ostala ista, dok je Dust dobio mali prolaz sa stepenicama u tunelu, koje vode do najbližeg od četiri ulaza u veliki hodnik (džamije) na sredini mape, što doprinosi većoj dinamici i teroristima daje veću taktičku slobodu baš onde                           gde je bila najpotrebnija.


Kada je sadžaj u pitanju, beta je prilično siromašna. Kao što smo već spomenuli, od mapa tu su samo poznate varijacije Dust mapa i ništa više. Nedostaje veći deo arsenala  oružja, ali na svu sreću, nisu izostali klasici kao što su AK-47, M4, Desert Eagle i AWP (snajper). Od mašinki u beti je bilo mesta samo za UMP-45, dok mitraljeza i sačmara nema.

Pored ručnih, dimnih i flash bombi, sada su tu molotovljevi kokteli i “mamac” (decoy) bombe. Očekivano, molotovljev koktel pravi tepih vatre u radijusu od par metara koja gori desetak sekundi i usporava i nanosi štetu svakom ko se se nađe u njoj. Decoy bomba simulira zvuke primarnog oružja koje nosite i služi za obmanjivanje, odnosno navlačenje neprijatelja onde gde želite (kako bi ga sačekali u zasedi na primer). Defusal Kit više nije moguće kupiti, već ga igra dodeljuje drugom igraču na početku svake partije, baš kao bombu teroristima, pa ga je neophodno pokupiti od palog kolege ako planirate da brže demontirate bombu. Ove novine taman dovoljno produbljuju iskustvo i otvaraju nove mogućnosti za taktiziranje, a da pritom ne narušavaju sve ono što volimo kod CS-a.
 
Novi, kompleksniji izgled crosshair-a  nam se nije dopao, pa smo ga odmah zamenili starim (verovatno stvar navike). Nažalost, pored par predefinisanih boja (zelena, žuta, plava i svetlo plava), nije moguće menjati transparentnost “krstića”, kao ni njegovu veličinu i debljinu (zamerke na koje smo ukazali u drugom pasusu), dok je moguće izabrati da li će biti statičan ili dinamičan. Pojedini modeli oružja nas nisu oduševili, jer izgledaju previše plastično i neozbiljno. Kada su likovi u pitanju, primetili smo par varijacija terorista, dok su modeli counter-a identični. Ono što nedostaje je opcija za odabir “skina” lika, pa se nadamo da ćemo u finalnoj verziji videditi i ovu opciju zajedno sa nekoliko modela pripadnika različitih protivterorističkih jedinica.
 


No comments: