Youtube video games - balkanski youtuber

Monday, August 13, 2012

League of Legends



Po dobrom, starom i prilično jednostavnom konceptu koji je svojevremeno ustanovila mapa '3 corridors' za Warcraft III nastajala su mnoga ostvarenja u prethodnih 8 godina. Najznačajnija su svakako DDay i DotA, s tim da je drugo prigrabilo mnogo veću slavu i veći broj igrača na svoju stranu. Popularnost Dote prešla je granicu obične 'mape za warcraft' i u očima njenih fanova gotovo izrasla u novu igru. Igru koja i danas održava u životu Warcraft III. Kreatori Dote (koji su dalji razvoj ostavili svojim naslednicima) uvideli su veliki potencijal u ovakvom tipu igre i par godina kasnije krenuli su da rade na sopstvenoj igri, potpuno nezavisnoj od Warcrafta. 2008. godine najavljen je League of Legends koji je godinu dana kasnije izašao u svom prvom, beta izdanju.

League of Legends je, kao što već možete da pretpostavite, igra veoma slična Doti. Cilj je uništiti protivničku bazu uz pomoć tima sastavljenog od određenog broja heroja, a u isto vreme braniti svoju bazu od napada neprijatelja. Jednostavnost koncepta je ključ i ono što je oduvek privlačilo igrače da probaju igru ovog tipa. Heroji mogu da kupuju predmete u svojoj bazi novcem koji zarađuju ubijanjem protivničkih jedinica, heroja ili 'kripova' rasprostranjenih po mapi. Jači predmeti koji donose brži napad, veći oklop, bolju izdržljivost na magije itd. dobijaju se kombinacijom više slabijih predmeta. Igra je vrlo prijateljski nastrojena prema početnicima za koje postoji kratak tutorijal koji upućuje nove igrače u cilj igre, upravljanje herojem i sklapanje novih predmeta. Takođe, u prodavnici ćete uvek imati preporučene predmete za heroja kojim trenutno igrate.

Kao što smo već napomenuli, igra je potpuno nezavisna od Warcrafta III i sa njime ne deli ništa osim uspomene na Dotu i kreatora koji su nekada radili na toj mapi. Grafika je prilično interesantna, i dok se ne naviknete može da deluje malo neozbiljno i previše stilizovano, ali ćete posle nekoliko partija uvideti detalje kojima igra obiluje. Zvuk igre je sjajan, muzika je rađena posebno za svrhu igre a glasovna gluma je na nivou uzora po kome je igra rađena. Animacije su odlične i nećete imati priliku da vidite reciklirane pokrete heroja jer svaki ima posebno ponašanje i pokrete u zavisnosti od situacije. Zahtevnost igre nije velika i svaki računar koji može da 'potera' neku od igara koje su izašle u prethodnih par godina neće imati problem sa LoL-om (detalje oko zahtevnosti pogledajte ovde).


Posle svega što smo saznali pre nego što smo igrali igru, League of Legends je delovao kao zanimljiva igra, ali kratka zabava. Međutim, sistem po kome se igra prilično je inovativan i igrača uvlači u priču mnogo dublje nego što je on to možda planirao. Kada počnete da igrate nemate svog heroja već možete da izaberete nekog iz trenutnog izbora (nedeljna rotacija) od 10 heroja. Svakom odigranom partijom zarađujete IP (Influence points) kojim možete da otključate heroje. Kada otključate nekog heroja onda njime možete da igrate kada god želite bez obzira na trenutnu rotaciju. Ovim principom igra 'tera' igrača (i to vrlo uspešno) da stalno isprobava nove heroje iz trenutne rotacije kako bi neke od njih kasnije eventualno otključao ili zbog toga što je neke već otključao i nema dovoljno IP-a da otključa nove. IP ne morate trošiti samo na heroje već možete kupovati rune koje dodaju određene bonuse. Postoji 4 vrste runa i svaka ima svoje polje delovanja: napad, magija, odbrana. Kroz igru ćete osim IP-a dobijati i XP (iskustvene poene) kojim ćete napredovati kroz nivoe (tzv. 'levelovanje'). Svaki novi nivo nosi novi Mastery poen koji ulažete u neki od specijalnih sposobnosti za napad, odbranu ili magiju. Postoji još jedna vrsta poena kojim možete otključavati heroje - Riot poeni. Potrebno je mnogo manje Riot poena da bi se otključali heroji. U čemu je kvaka, pitate se? Vrlo je jednostavno, ovi poeni se kupuju. To je napravljeno, naravno, da bi igra imala bar neki profitabilni deo gde bi mogli da rzarađuju na igračima koji su okoreli fanovi i koji hoće da se razlikuju od ostalih. Riot poenima se, kao što smo već rekli, lakše otključavaju heroji, ali i skinovi za heroje koji se ne mogu kupiti na drugi način.
League of Legends trenutno ima 58 heroja i svi se prilično razlikuju po svojim sposobnostima, magijama i, naravno, načinima na koje ih treba igrati. Postoji nekoliko klasa heroja:
Assassin Fighter Tank Mage Support
Jedan heroj ne mora biti ekskluzivno npr. assassin ili tank nego može biti i kombinacija više tipova. Na primer, postoje heroji koji su tank support ili tank mage. Ovo pruža veliku raznovrsnost u načinima igre i baratanjima sposobnostima i magijama. Igra se redovno updateuje i do sada  je bila praksa da svakog meseca izlazi novi heroj koji relativno brzo bude u rotaciji što daje priliku igračima da ga isprobaju i vide da li žele da ga otključaju što je još jedan faktor koji veoma utiče na potencijal i opstajanje ove igre na tržištu, naravno u pozitivnom smislu. Posle izvesnog vremena provedenog uz igru stiče se utisak da su heroji prilično izbalansirani tj. svaki heroj ima svoje prednosti i mane koje mogu da se iskoriste protiv njega. Opet, može da se stekne i pogrešan utisak (da je neki heroj npr. prejak) ako je igrač koji ga vodi dobar ili ako je protivnički tim generalno bolji od vašeg. Razvojni tim vodi računa da igra bude izbalansirana i kada je to potrebno, izbacuje pečeve sa povećavanjem ili smanjivanjem određenih sposobnosti nekog heroja.
League of Legends svoj pun sjaj dostiže kada ste u timu koji je sačinjen od vaših prijatelja sa kojima ste na 'teamspeaku'. Bez ikakvog preterivanja ili smanjivanja značaja solo igranja, LoL je timska igra i cela partija zavisi od strategije i dogovora tima. 'Lanac je jak koliko je jaka najslabija karika', a to najbolje može da se vidi ovde gde je svaki pojedinac bitan. Kada igrate u timu sačinjenom od prijatelja, igra je barem duplo zabavnija.

Polako ali sigurno došli smo do negativnih aspekata. Za divno čudo oni se ne odnose na gameplay koji je zaista profesionalno odrađen i mi nismo uspeli da primetimo nikakve očigledne bagove. Glavni negativni aspekt igre su ljudi. Često će se dešavati da ne možete pošteno da odigrate partiju zato što neko jednostavno izađe, napusti igru. Kada se setite da je ovo timska igra i da je svaki pojedinac bitan to vam veoma umanjuje šanse za pobedu i što je još bitnije, uvećava šanse za gubljenje nerava. Opet, ako budete igrali sa prijateljima to se najverovatnije neće dešavati pa eto još jednog plusa za partiju LoL-a sa drugarima. Druga zamerka igri je što ponekada ne postoji mogućnost pristupa. Jednostavno ne može da se igra. To je zbog toga što kompanija koja hostuje servere za LoL ima problema sa svojom infrastrukturom servera i taj problem postao je očigledan poslednjih nekoliko nedelja, ali autori obećavaju da će uskoro rešiti problem. Mi ćemo da im verujemo.
Kada se podvuče crta i u obzir uzmu sa jedne strane jednostavnost, a sa druge velika mogućnost mikromenadženta i raznovrsnost ova igra predstavlja nešto što definitivno morate da probate. Možda baš zato što ništa ne košta. Da, League of Legends je potpuno besplatan i slobodan za igranje. Instalaciju igre možete preuzeti sa zvaničnog sajta nakon registracije. Dakle, niste u obavezi ništa da platite i nema nikakvih sakrivenih troškova. Na vama je samo da preuzmete igru i da uživate što vam toplo preporučujemo jer LoL obećava sate dobre zabave pogotovo ako imate prijatelje koje možete da ubedite da igraju sa vama.

No comments: